Dashboard | +Follow

Bonjour!

Welcome and feel free to read the tales of my life. Glad if you could drop some words in my cbox. Love ya!
  • Nies Anyss


Navigations



Talk to me




Find Me

Facebook:Nies Anyss
Twitter:@NiesAnyss


The Masterminds

Design: Liyana Vans
Header:Tyra
Other:
sweet
Saturday • 14.5.11

masa ary khamis selalunya ada baca al-quran dengan ustaz shahrizal ... aku gan zahir punya doa la supaya tak kena malam tu .. malam tu pergi surau solat tapi tak dengar suara ustaz pon .. kami semua mintak ustaz tak mai .. lepas abis solat baca yassin sebab malam jumaat kan .. tak dengar jugak suara ustaz .. i think maybe ustaz tak jadyy datang .. ok .. selamat la ary ni aku rasa ... abis baca yassin aku rasa hepy gila ustaz tak datang .. balik dorm muka gila ceria aku .. kak min ir0n kain sekolah .. dia kata susah nak iron .. aku tolong tunjuk kat dia nak iron bagi elok macam mana .. lagi sikit ja nak abis iron hanim lari mai panggil aku .. dia kata ' anis cepatcepat ada mengaji' aku terkejut macam nak pengsan 'hah? biar betul ?takkan aku kot ? wey biar betul ? hanim kata 'betul la .. cepat sikit taw siap pergi surau naik atas surau'aku'ok la ' kak min tolong aku , aku takut la .. dah la x pandai sangat' kak min kata ' haha .. pergi je la ... dengan muka sedih aku pon pergi la pakai tudung n jalan pergi surau .. kalau mengaji gam pompuan saja aku tak kesah sangat .. tapi ni mengaji 3 orang laki n 3 orang pompuan ... dah la mengaji mengadap muka budak laki .. malu la ... aku tak biasa .. aku pergi la kat surau tunggu ustaz pergi panggil budak laki dekat aspura .. aku wat muka sedih ja sebab aku takut tak boleh baca .. lepas tu ustaz datang .. nampak ustaz jalan gan amirul .. mana lagi 2 orang ? ustaz datang depa tanya ustaz 'takkan sorang je ustaz' ustaz kata 'ada lagi 2 orang depa tukar baju .. aku tanya la kat ustaz ' ustaz sapa lagi 2 orang 2 ustaz ? ustaz kata 'zahirafandi gan tenku ' aku dengar ja nama zahir daripada aku berdiri terus aku terduduk .. aku tampar dahi aku .. aku kata 'takkan zahir kot ustaz? ustaz kata 'hala ..'baku tengok belakang nampak zahir dah .. dalam hati aku sorang ja rasa macam mana punya gelisah .. naik surau aku bagitaw kat ustaz yang aku tak pandai baca .. ustaz kata tak pa ikut ustaz baca .. pas tu nampak zahir naik .. mulamula dia tak tengok muka aku .. pas tu ustaz suruh rapat sikit .. aku bertentangan dengan zahir .. dia tengok aku dia senyumsenyum .. aku pon senyum la .. ustaz suruh buka al-quran muka surat 564 kot .. ayat apa aku tak taw la .. pas tu zahir nak tukar tempat dengan tenku .. dah tukar aku lega sikit x payah la nak takut sangat .. pas tu kami semua ikut ustaz baca .. lepas abis baca ustaz suruh budak laki mula dulu .. ustaz kata 'zahirafandi kamu baca dulu ' zahir kata 'allah , saya ka ustaz ? dia gelakgelak ..zahir boleh je baca cuma tak boleh sikitsikit ja .. kat yang dia tak taw dia tengok muka ustaz pas tu dia gelak .. aku pon tergelak gan perangai dia tu ..lepas dia abis baca inas pulak baca lepas tu tengku .. lepas tengku hanim ... masa tengku tengah baca dia dok mesej aku tanya dia mesej gan sapa dia kata gan mak .. pas tu dia kata jap g lepas abis ni tunggu taw . aku angguk je la .. lepas hanim abis baca amirul pulak .. aku tengah ketar amirul nak abis dah .. pas tu ustaz suruh aku baca .. aku start nak baca ustaz suruh aku g depan sikit sebab suara aku slow .. aku g la dekat pas tu zahir tengok aku .. cemas muka aku pas tu zahit kata kat ustaz 'ustaz nak balik dom jap' ustaz kata tak boleh .. zahir kata ' boleh la ustaz ada barang tertinggal .. ustaz kata ' bagi jam kamu dekat saya dan jangan lambat sangat .. zahir g dah aku baca cepatcepat ... selamat zahir paham aku tak boleh baca law dia ada .. tengs b .. syg cyg b ...  lagi sikit ja nak abis zahir mai .. aku kalot baca cepatcepat .. lepas ja abis lega aku rasa .. lepas tu ustaz suruh baca ramairamai ikut ustaz .. dah abis aku rasa seronok la pulak .. first time la katakan .. aku turun pas tu tunggu zahir dekat bawah .. dia mai kat aku .. dia kata jap g abis prep tunggu taw .. aku say ok ja .. tamat la cerita aku ..